Tillbaka till min dagbok
Januari

Tisdag 31/5
Furuvik, stugan ledig. Åkte in till Gävle och kollade på K-Rauta och klinkers till det nya köket. Handlade billigt på DollarStore, bla nya bestick till stugan, läsk och trädgårdsspadar. .
Måndag 30/5
Åkte till Gävle igen med 10.15 tåget. Var i stugan mest hela tiden.
Söndag 29/5
Var i stugan på dan men åkte med 14.56 tåget till Stockholm. Hemma vid 17 och redan innan 18 var jag på Patricia och tog emot folk till Tc och Görans fest, dom hade bokat i "vip" rummet. Trevlig kväll med mat och mycket vin. Jag showade lite vid halv 1. Hem sent och började bränna dansmusiken till midsommardansen på natten.
Lördag 28/5
Åkte med 08.25 tåget till Gävle. Furuvik hade premiär öppning och nästan alla vägar var ny asfalterade kring parkering och campingen. Furuviks barnen hade premiär och Tom Widorson gav oss blommor och tackade för fin föreställning. Hade möte vid 17 för midsommaraftonen. Magnus, Maria och några nya som skall hjälpa till med förberedelsena. Mat hemma hos mamma och pappa till kvällen.
Fredag 27/5
Finska Mattias och jag träffades upp en stund, till kvällen gick jag och såg Erik i uppvisning på Dansenshus och Kungliga Balettskolans dansföreställning. Mycket var toppen Erik bäst! Men dom moderna styckena kan vara jobbiga med den hemska pling plong musiken. Ett tag blev jag helt trött i både öron och huvud av klinkandet från några musiker.
Torsdag 26/5
Skulle fika och träffa Rickard Vedin men han kom aldrig ifrån. Fick sitta och vänta på bredbandskillen från UPC som hjälpte mej med mitt problem jag haft i 2 veckor och inte kommit ut på nätet. (därav problem med uppdateringen av denna dagbok bla.) Han kom och kollade kopplingar och allt. Fixat på en piss kvart! Jag hann skicka ivag lite beställningar på cd skivor och så. Skrev brev till alla i vår bostadsförening om fasad rusten. Magnus kom och vi hann luncha på Leopardi, fikade, promenerade med Pajas. Åsa kom med sina tikar, promenad igen. Lämnade in Grease klänningar på kemtvätten. Jag gick en sväng efter hel dag med Magnus och middag hemma framför TV på Sturekompaniet och firade Stureplan "Numéro deux"! Trevlig gratis dricka och festfolk. Tack Kristoffer, Tom och Niclas.
Onsdag 25/5
Var lite tung i huvudet (kanske dåligt rödvin!?) Klippte mej på Rezze och duktiga Annelie klippte och färgade till stråna. Stefan kom till eftermiddagen och vi softade innan vi promenerade ut till Djurgårdsterrassen där QX hade sommar öppning med buffé och dricka. Mysigt att sitta i skön kväll med många vänner och bekanta. Gick hem och hade sista glaset på Newsats nya ställe Stockholms mat och bar.
Tisdag 24/5
Städade i stugan Furuvik. Åkte ner med 12.08 tåget till Stockholm. Bygget runt huset höll på för fullt. Träffade söta Tobias som skall bo här ett tag. Mötte upp Micke i Tessinparken på lammburgare och en öl. Bjuden på lite rödvin hemma där Östman visade nu tappetserad hall och ny hylla.
Måndag 23/5
Pappa och jag lastade ur en traktor-skopa med sågad och klyvad ved, och travade den i vedboden. Känndes i ryggen. Fixade pumpen i brunnen och pappa kröp ner 6 meter i brunnen, vi lyfte upp pumpen och rensade botten. Ev byta av pump, då den läcker. Plockade maskrosor med spade på hela entré mattan. Helt slut, men solen värmade skönt på rygg och axlar! Lunch hemma hos mamma. Grävde upp en vissen gul Tuja som rådjuren ätit på eller dött ändå?! . Planterade ner någon ny buske typ, ny sak. Sten i backen så det var ett jäkla jobb. Middag hemma med liten nubbe! Gott med nyinlagd sill. Hämtade klänningar som Gunilla H sytt till turnén på Grease. Jätte fina saker med stora tyll kjolar! Fick en liten whiskey av Kjell. Trött till kvällen. Ganska tidigt i säng.
Söndag 22/5
Plockade maskrosor i bara kalsongerna på gräsmattan. In till Ikea i Valbo Gävle. Beställde nytt kök till Stugan. Jättefint med gula luckor. Alexader T hette han (duktig kille på kök) som gjorde hela beställningen med kylskåp, spis och till och med handtag och lister. Snickar Anders har tid efter midsommar och börja. Bygglov klart och allt! Bytte blomma åt mor på Plantagen. Hem och tog det lugnt. Trodde Markus (fjongen) skulle komma en sväng och hälsa på, men var visst sliten från gårdagen.
Lördag 21/5
Uppe tidigt och hann äte frukost med Lill och Marianne Bernadotte som oxå bott på C Chaplin hotell i Landskrona. Fin bild i tidning på Babsan och Lill. Kims långe stiliga unga bror hämtade mej i bil och gav skjuts till Sturup Malmö flygplats. Jag flög till Arlanda och hann åta lunch där innan tåget gich till Uppsala där det var buss till Gävle!! Viken resa denna dag!?? Väl framme stod bilen kvar i Gävle och jag åkte hem till Furuvik där jag skulle jobba och presentera Furuviks ungdomscirkus på Vip kvällen som Tom Widorson bjudit in massor av trevliga viktiga människor på show och middag i den nya cirkusresturangen. Johan Wellton kom senare och gjorde toppen show och underhöll med sina fantastiska bollar och allt! Mamma och Pappa var bjudna så vi satt ihop och åt. Jag åkte ganska tidigt till stugan där Pajas väntade.
Fredag 20/5
Uppe vid 05.45 för att åka till Gävle där Tåget till Stockholm gick 07.04. Jag parkerade på Gävle Brandstation efter lov av min härliga Hasse! Puss på dej! Tåg till Station sedan taxi till Bromma och flyg till Sturup Malmö. Där väntade min fina Kim med sin glänsande nytvättade BMW. Vi hade en fantastiskt trevlig dag i Landskrona med besök hos Lasse Flinkman och Henriks café någon stans på skånska landet!? Jag fick gott fika och se den otroliga höga silon som blivit vackert roligt hem för dom bägge. Härlig personal och trevliga kunder köade kl 11 då dörrarnna sloga upp och Lasse släppte in tanterna i "salongen" "After dark" rummet, mm. Kim och jag tackade för oss och åkte och tog en sen lunch innan jag fixade till mej till Babsan och var på Anders Antik och UNICEF välgörenhets kväll. Lill Lindfors var värd för kvällen med Gert. Git Gay, Mona Seilitz och Hip-Hipp Sanna Persson och jag hade gjort varsinna rum med vackra saker. Jag var på gala mingelhummör och for runt som en rosa tornado bland alla vackra dyra saker. Lill uppträdde och jag hade eftersläckning och showade efter stängning. Kim var otroligt duktig och hjälpte Anders med utropen. Det blev sent för Babsan då en Clifford och Johan på hotell Chaplin. Kände mej väldigt trött och sliten.
Torsdag 19/5
Vaknade med en helt underbar morgon. Se bara så vackert solen lyser in i mitt badrum. Man ser Trösken insjön utanför med min lilla vik in till bryggan. Hade en bra dag med pyssel och lunch hemma med mor och far. Tog det lugnt med bara Pajas och familjen.
Onsdag 18/5
Åkte med 12 tåget till Gävle och jobbade i Furuvik för Svenskt Vatten. Först som Larsa i Cirkusen och presenterade Furuviks ungdomscirkus, sedan på med Babsan och var lite värdinna i den nya Cirkus resturangen på Nöjet i Furuvik. Roligt jobb med Jörgen bla. Hem och sminkade av mej i stugan och hade skön kväll med Pajas.
Tisdag 17/5
Var förbi Ulf innan fotograferingen på Intiman med Nanne Grönvall. Hon kom jätte sent så stackars David J fick stressa på med smink och peruk, när hon dök upp solbränd från semmester i solen. Vi fixade till den lilla snärtiga schlager stjärnan och PM försökte med lite pouser och schester! (vilken stavning!) Ja ni vet lite "gör så här nu!" Upp med axlarna in med magen! Le för helvete!! Sånt enkelt. Nanne blir perfekt som Sweet Charity! Vi höll på till sent, men det var det värt!
Måndag 16/5
Var runt och fixade käpp och cylinder hatt till fotograferingen till i morgon med Nanne Grönvall. Hon har rint oxå och har haft det så mysigt och skönt (mycket mat och vin) på sin lilla semmester så hon kommer nog inte att komma i klänningen jag sytt!? Köpte jeans shorts och tröja till mej oxå. Anders och Sandro och jag fikade lite. Regn och dåligt väder. Sydde om trikå till trapets nummret i Furuvik.
Söndag 15/5
Åkte tidigt med 08.25 tåget till Gävle. Pappa tog emot. Var i Cirkus från 11 - 15 och repade med Furuviks ungdomscirkus. Sista gången innan föreställningen drar igång den 18. Premiär den 28 maj. Trött som en tok åkte jag hem med 16.08 tåget till Stockholm. Pajas med. Hann hem en stund innan jag åkte till sista festen innan turnén med Grease på Göta Lejon. Värsta partyt i foajén. Linus spelade skivor med Ola F. Jag och Malena sjöng "Kiss me honey, honey!" Så fantastiskt!! Oj vad det lät. Jag var redan färdig inför det stora Pirat festen på Patricia. Hela personalen hade klätt sig fint med kostym och båten var laddad med skattkistor och alla var på ett strålande humör. Jag fotograferade med med alla som ville så skall vi skicka hem bilder till alla. Jag satt en stund och åt med Anders och Sandro. Micke Ö hade Pajas som jag hämtade 01.00.
Lördag 14/5
Var ute och shoppade tröja på Boss, whiskey och halsband i present till Mattias. Mötte upp Stefan från Mamma Mia och vi gick på Grease och såg mattinén på Göta Lejon. Toppen föreställning. Pernilla hade nya finalbyxor som var hennes egna!? Men dom var helt ok. Födelsedagsfest för Mattias senare till kvällen. Fick lite stressigt hem och byta om. Anders och Sandra ringde på och var hemma över några dagar. Stressade iväg till festen på Hornsgatan. Mattias och Morgan tog emot. Marcus var uppe och hjälpte till med drinkarna. Morgan hade lagat maten. Mattias var tyvärr sjuk och mat så han orkade inte riktigt. Kul fest med god mat. Fick härligt besök hela natten och nästan ingen sömn.
Fredag 13/5
Var soligt och fint väder. Saknade Pajas mycket när jag skulle vara ledig en hel dag. Gick till Patricia med lite saker cd-skivor, t.shirts till Pirat söndagen. Fia fikade med mej. Lunch med Mattias på Harry B James. Mattias och jag gick lång promenad till Djurgården kaffe på Djurgårdsterassen, Cider och öl uppe på Rosendals Wärdshus. Hem och fixade lite betalningar på nätet och hemsidan. Gick och såg Bountc med en massa duktiga dansare på Intiman. Vilken härlig show! Dom var toppen, Så taita och super kul.
Torsdag 12/5
Vera Prada och Eva Stampare producent, Peter Björk och Peter Grönvall. Söta koreografen PM. Det var hela gänget som suttit och tittat på alla som sökte. Mellan 11-16 hade vi sista specialuttagningen till Sweet Charity. Vilka killar som kom denna dag!! Stefan C, Andrés E, Lars S oj oj oj!! David D och Micke S bla. Vi käkade lite mat efter. Innan jag gick på fest på Balooba. Hans A och Peter Settman tog emot. Stefan var med och sedan träffade jag alla snygga och trevliga dansare från After Dark. Nicklas, Christian och Micke J.son Lind.
Onsdag 11/5
Yttligare en hel dag med audition till Sweet Charity. Först duktiga tjejer sedan kom en hel hög med killar som först dansade och sedan sång på Intiman. Så duktiga artister det finns.Bettan, Lilian, Jennie, Victor, Conny, Urban, Henrik, David, Stefan,Olle, Edvin och Tobias oj oj! Micke Östman och jag gick och åt kina mat efter 19. Sedan tog vi en sväng till Golden Hits på Kungsgatan. Rickard Gräntz var hemma på besök från Garbo, Kanarieöarna, han satt där med snygga Stefan. Men trots det inte var halvfullt fick vi inte sätta oss med våra glas och hänga med dom, utan servitörerna bad oss lämna showlokalen och ställa oss borta bakom baren. Kände det var första gången inte alls det var någon stämmning på Wallmans ställen. Personalen var då inte så trevlig och "roliga" som dom försöker vara på scenen. Vi lämnade stället och inser att det kanske inte var så toppen ändå på stället jag har rekomenderat till alla!! Vilken jävla flopp för mej när man i tre dagar sitter från morgon till kväll och jobbar för företaget och väljer ut en ensambel till nya musikalen och sedan till kvällen är man inte välkommen att sitta vid bord, på en halvfull krog. Vi gick vidare till Harry B James innen jag nattade kudden!! .
Tisdag 10/5
Var på Kylers dansskola 10.00 och det var audition för "Sweet Charity" hela förmiddagen. PM, Peter, Eva och Vera Prada var på plats och vi kollade in massa duktiga tjejer. Först dans, sedan sång på Intiman fram till 17.30. Å så många duktiga sång och dans tjejer det finns. I morgon kommer 25 till + killar!! Om jag blev het och svettig i dag kan ni fatta hur jobbigt det blir för mej i morgon!
Måndag 9/5
Jag handlade frukost till Jonas, Eva och mej. Vi fikade innan dom drog iväg. Jag flög till Sturup från Bromma. Blev hämtad med bil till Landskrona. Där skulle jag kolla på vackra gamla möbler på Anders Antik. Jag skall vara med i UNICEF kändis visning den 20 maj. Lill Lindfors, Mona Seilitz, Git Gay och Sanna Persson bla. medverkar oxå. Väl på plats tog Anders Gustavsson emot och Kim en trevlig ung man! Fixade lunch och sedan skjuts till flygplatsen i sin fina bmw. Flög hem igen med 19.15 planet. Väl hemma på kvällen kom Nanne G förbi och provade sin klänning igen. Hon är så gala fin! (klänningen får du inte se ännu!! Hemligt!!) Senare kom Peter och en väldigt orolig Magnus in och hängde.
Söndag 8/5
Var hemma och fixade. Hann med en lunch i soliga Kungsträdgården på P2. Gick förbi Micke på Harry B James som hade lugnt. Var inne på Nk och shoppade lite cd skivor. Köpte Sutch T-skirt på NK Casual. Hem och Eva och Jonas kom förbi. Dom skulle sova över. Mattias Wasen och Mattias kom oxå, och vi åkte till Patricia för att äta middag ihop. Mattias var på g och hann med några whiskey innan vi fick storbil till jollen.
Lördag 7/5
Hämtade upp klänning hos Gunilla som åkt på värsta förkylningen. Hon har sytt en jätte söt kortkort smultronröd klänning till Nanne Grönvall. Jag tränade en stund i Furuvik med ungdonnarna. Åkte in till Valbo och mötte upp Nanne G som skulle uppträda i köpcentumet vid 14. Vi provade av klänningen och den var jätte fin. Åkte hem med 15.56 tåget till Stockholm. Jag ändrade lite på klänningen till Nanne och hann leka lite på Ikeas roliga "bygga kök" nät. Jag fick ihop vackert Faktum kök med Ståt luckor i ljusgult.
Sent vid midnatt kom Kaggen Christian förbi. Han var på ett strälande humör och kramig och go! Min finaste långe pt Christian kom med syster. Vi hann klämma några glas malt. Sen godnatt puss efter mycket whiskey av Kaggen.
Fredag 6/5
Jobbade med stentrappen ner mot sjön. Tungt och slititgt. Men pappa Åke var med och stöttade och hjälpte mej. Jag hade grävt bort nästan lite för mycket. Till kvällen åkte jag till Hasse i Bomhus och Agnetha Udd. Hasse, Marcus och några till vänner var ute på en riktig krogrunda i Gävle. Middag först på "Helt enkelt" sedan var det runt på många ställen. Toppen kul kväll med grabbarna. Träffade Magne och fina Peter som jag så ofta föröker nå, men aldrig lyckas. Åkte taxi hem vid 1.57. Pajas var hemma då hos mamma.
Torsdag 5/5
Helgdag och rep i Furuviks cirkusen mellan 11-15. Lämnade tyg till Gunilla som hjälper mej med Nannes nya klänning till fotograferingen. Mikael hjälpte mej att klippa några låter till Furuviksbarnens cirkus. Vi åkte och köpte pizza i Skutskär och åt hemma hos syrran och Svenne. Sedan trevlig kväll i stugan.
Onsdag 4/5
Åkte till Gävle där pappa hämtade mej. Syrran Monica och Mikael kom med sin bil och släpkärra som vi åkte till Hedesunda och handlade stentrapp som jag beställt. Över ett ton lastade dom på kärran innan vi sakta rullade mot stugan i Furuvik och där bar vi av ett och ett trappsteg i vacker natursten på dom tunga cementblocken. Pappa hjälper till lite för mycket trots sin onda axe. Mamma bjöd på middag senare hemma i Rönningen.
Tisdag 3/5
Träffade upp Jonathan igen och gjorde det sista för Babsans nya cd skiva. Jag bandade in "Sång på stranden" från La cage aux Folles. Lite svårsjungen låt men den blev ganska fin och bra. Jag gillar Jonathan så, han är duktig i sin nya studio på Kocksgatan. Pajas och jag promenerade vidare över skanstull mot Wallmans nere mot Hammarby sjöstad och hade möte med Eva Stampare, Peter Björk, PM och David J om Sweet Charity. Lite panik nu med en klänning till Nanne som måste fram och skall fotas snart till annons och pr. Trevligt möte där jag tror att alla är inne på samma linje om musikalen. Hem och åt sen lunch. Nanne Grönvall kom förbi för att jag skulle ta hennes nya mått. Människan har jag tränat och bantat och svettat på så det lilla flickebarnet har ju en helt ny kropp!! Man blir så Avundsjuk! Brände lite Babsanskivor på kvällen.
Måndag 2/5
Köade vid 10 för att in och röja på Dramaten och deras utförsäljning av gamla scenkläder. Jag fick tag på några roliga saker. Massor av hysteriska människor som röjde och kämpade och slet åt sig trasorna! Var ute och shoppade nya tyger till ersättare för Grease och scenarbetare. (tänk att man skall sy åt den där Maggan nu oxå!) Stefan kom förbi och vi åt buffé på kinakrog senare.
Söndag 1 maj
Peter, Magnus och Jessika kom in och kollade på Parlamentet. Jag sydde nu lila klänning. Till kvällen blev det riktig partyfest på båten. Mattias kom förbi och vi åt med Göran. Jag körde show i nysydda klänningen. Efter hade jag galaroligt med uppvaktande kavaljerer. Gick sen promenad med Pajas. Tog ett skutt in på Armégården och vilade en stund på en soffa. Vid 04.15 blev jag förfrågad om jag behövde hjälp ut! Har jag kommit in utan nyckel skall jag välk kunna klättra ut sa ja!. God natt, eller god morgon.